Jungle en Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Willem Maat - WaarBenJij.nu Jungle en Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Willem Maat - WaarBenJij.nu

Jungle en Great Barrier Reef

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem

20 November 2013 | Australië, Cairns

Afgelopen weekend ben ik aangekomen in het tropische en super gezellige Cairns. Met een temperatuur van rond de 30 graden celcius en een extreem hoge luchtvochtigheid is het hier om te broeien. Ik moest me wel even goed aanpassen aan dit klimaat, dus iets minder intensieve activiteiten inplannen. Zo heb ik zaterdag de hele dag heerlijk in het park 'Cairns Espanlade' rondgehangen; beetje zwemmen in de lagoon, lekker bakken in de zon en leuke mensen ontmoeten. Dat beviel mij wel!
Zondag had ik mijn eerste georganiseerde activiteit gepland; een rondtrip door regenwoud en langs prachtige watervallen ten zuiden van Cairns. Het was een zeer indrukwekkende dag met veel variatie in natuurgebieden en activiteiten. En omdat het hier zo extreem warm is voor iedereen, grepen we elke kans om een frisse duik te nemen in meertjes of kreekjes; zolang er maar geen krokodillen of andere reptielen in zwommen. 's Avonds, terug in Cairns, hebben we de dag even goed afgesloten met een mooi feestje in de club naast ons hostel.
De volgende ochtend stond ik vol frisse energie op, voor de volgende jungle belevenis ten noorden van Cairns: Cape Tribulation. Via een uitdagende route door bergen, regenwoud en rivieren met krokodillen, kwamen we aan bij ons hostel waar we een nacht mochten bivakkeren. Samen met een clubje gekke geesten uit Groot Brittannië, Frankrijk, Denemarken en Nederland mochten we overnachten in de ongerepte jungle. Wat een feest en spektakel! We hebben een fantastische tijd gehad, overdag en vooral in de nacht; dan komt natuur tevoorschijn wat je nog nooit hebt beleeft. De volgende dag hebben we op de terugweg een inpirerende presentatie bijgewoond van een Aboriginal, hij deelde met ons informatie over leven en overleven in de natuur.
Gisteren heb ik mijn eerste duik- en snorkel activitiet ondernomen in het Great Barrier Reef; een fantastische belevenis in het grootste rif ter wereld. We hadden een geweldig team aan boord, waar we veel lol mee hebben beleefd. Samen met een gezellige Zwitserse meid ben ik wezen snorkelen door het prachtig gekleurde koraal. We hebben de mooiste fel gekleurde vissen gezien, kleine haaien, barracudas en zelfs gezwommen met een grote zeeschildpad. Het duiken was helemaal fantastisch! Onder begeleiding mocht ik een proefduik nemen tot maar liefst 8 meter diepte. We zijn een half uur onder water geweest, tussen alle vissen en andere organismen. Het was in de eerste minuten wel even wennen met ademhalen en klaren, maar daarna heb ik geweldig genoten als een vis in het water!
Vandaag stap ik op de bus richting Mission Beach, om me klaar te maken voor een Skydive van 14.000 feet, dit is een kleine 4,3 km hoogte. Samen met een Engelse meid, die ik afgelopen week heb ontmoet, ga ik deze geweldige uitdaging aan; om het gevoel te krijgen zoals een vogel het elke dag mag beleven. Zaterdag ga ik er ook een wilde dag van maken, dan zoeken we de wildste rivieren op voor Extreme Rafting!
Enjoy every day and no worries mates!

  • 21 November 2013 - 07:03

    Aukje:

    Willem! Zo te lezen ben je volop aan 't genieten?! De foto's lijken wel plaatjes uit een boek, super mooi!! Geniet!

  • 21 November 2013 - 10:54

    Hait En Mem:

    Beste Willem

    Geweldig wast sto der allegear mei makkest,we leve mei die mei, wes foaral forsigtig.
    Machtig dast dit beleve meist ,wy gunne it die fan herte.
    Hjir is alles goet ,we sjogge ut nei dyn neie ferhaal.
    Hertelike groeten ut reahel.

    Groeten Hait en Mem

  • 21 November 2013 - 14:18

    Uiltje En Gerda:

    Zo spannend hoor wat je meemaakt en nog voor de boeg hebt, hier is het nu nachtvorst af en toe dus geniet maar lekker van de warmte, gr

  • 25 November 2013 - 20:28

    Jetske Douwtje & Sietse:

    Hey jungleman! Wat ontzettend gaaf om te lezen! Ook prachtige foto's van al die dieren en omgeving. Fijn om te horen dat je er veel leuke mensen ontmoet en nieuwe activiteiten onderneemt! Lekker genieten jongen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Functie-ontwikkelaar bij Philips Consumer Lifestyle in Drachten

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 49093

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 29 Januari 2014

Backpacken in Australië

24 Augustus 2010 - 15 Januari 2011

Studeren in Växjö

Landen bezocht: