Rondreis door zuidwest Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Willem Maat - WaarBenJij.nu Rondreis door zuidwest Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Willem Maat - WaarBenJij.nu

Rondreis door zuidwest Australie

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem

15 November 2013 | Australië, Perth

Afgelopen week heb ik het schitterende zuidwesten van Australie leren kennen en heb ik mijn uitdagende activiteiten voor de komende weken geboekt.

Vorige week heb ik Perth en omgeving leren kennen via mijn meest favoriete transport middelen: per voet en per fiets. Rondje Rottnest Island was een prachtige ervaring op de fiets. Op dit eiland lopen Quokka's rond, deze dieren zijn een kruising tussen ratten en kangaroos; eetlustige springdiertjes. Tevens ben ik richting het noordoosten van Perth gereisd; richting Guildford, langs de Swan River. Daar heb ik een Zweeds meisje ontmoet die ook wel belangstelling had voor een reisje door het zuidwesten; helaas kwam het qua reistijden niet helemaal uit om samen te reizen, sinds zij niet direct vrij kon krijgen voor haar werk. Ik ben vervolgens direct richting een reisorganisatie gegaan en daar heb ik fantastische activitieten geboekt voor de komende weken in het Oosten van Australie, van Cairns naar Melbourne. Ik ga in Cairns op een cape trip safari, cruise en dive in Great Barrier Reef, waterval en regenwoud tour, skydive en Extreme wildwater varen in Mission Beach, snorkelen bij Magnetic Island, zeilen rondom Whitsunday Islands, 4x4 tour rondom Fraser Island, kanovaren in Noosa, surfen in Byron Bay, sightseeing in Sydney en Melbourne. Dit wordt geweldig, ik ben er helemaal klaar voor!

In de tussentijd had ik ook al een advertentie geplaatst op Gumtree, dit is een soort van Australische marktplaats. Hier heb ik gevraagd of er ook mensen waren die met mij mee wilden reizen richting het zuidwesten van Australie. Nog geen dag later reageerden meerdere backpackers om mijn advertentie, dus ik kon uitkiezen! Samen met een Duitse meid, Claudia, heb ik de zuidwest-trip ondernomen in een mini camper. We zijn vanuit Perth richting Esperance gereden; door de 'middle of nowhere', grote graanvelden, kleine dorpjes en veel dorre vlaktes. In Hyden hebben we de bekende Wave Rock bezocht en gigantisch grote graanopslag locaties gezien. Esperance had prachtige stranden langs de Great Ocean Drive en zelfs een Pink Lake, dit extreem zoute meer is in de zomer compleet rose door een speciaal soort algvorming. Via Albany zijn we door de bijzonder grote bomen van Denmark gereden, deze bomen zijn rondom 45 meter hoog. Dicht in de buurt van Majimup hebben we een prachtig natuurgebied bezocht met watervallen en prachtig gekleurde planten. Toen we in het gebied van Margaret River aankwamen, zaten we in een prachtig en heerlijk wijngebied. Hier hebben we veel verschillende soorten wijn getest en tussentijds weer even goed ontnuchterd door een frisse duik te nemen in de sterke golven langs de schitterende stranden. Gisteren zijn we via de kust weer terug gereden naar Perth. Het camperleven was een geweldige ervaring; je bent helemaal vrij in doen en laten en je hebt al het nodige om je heen. Met Claudia heb ik een prachtige tijd gehad; veel gezien, ondernomen en gelachen.
Vandaag ben ik weer even bij David & Ingrid, om alles op orde te krijgen voor mijn volgende trip richting het noordoosten. Vanavond vlieg ik richting Cairns, waar de uitdagende trips op mij staan te wachten!

  • 15 November 2013 - 06:52

    Fam Van Der Meer:

    Hey Willem.

    Wat een belevenissen allemaal!
    Veel plezier! En een goede vlucht alvast!

    Groetjes, Atte, Johanna en Rinske.

  • 15 November 2013 - 07:38

    Rinny Hulzebos:

    Fantastich Willem , dat je dit allemaal mag en kunt meemaken.

    Veel geniet en pleziermomenten met de volgende trip die je gaat maken.

    Groet ut Fryslan, Rinny Hulzebos.

  • 15 November 2013 - 13:39

    Hait En Mem:

    Beste Willem

    Wy misse dy , mar fiene it bysonder wast sto der allegear meimakkest.
    Geniet der fan.sa te hjearen komt dit wol goet mei dy.
    Mem seit : wes forsigtig mei dy wilde bisten en wylde froulje.
    Wy winskje dy in hiel mooie tyd,en foaral de groeten oan de familie

    Gr.Hait en Mem

  • 15 November 2013 - 16:34

    Thijs, Grietje, Lieneke En Jentse:

    Hey Willem,

    Zo te lezen ga je veel Leuke dingen doen, veel plezier en een hele goede vlucht!!!

    Liefs en dikke tut Van us!!


  • 15 November 2013 - 22:06

    Anne-Martien:

    Lieve Willem,

    Wat een geweldige avonturen! Super om te horen dat je je voor 200% vermaakt en volop geniet! Leuk hoor, al die leuke mensen ontmoeten! Ontzettend veel plezier de komende tijd met al je uitdagende activiteiten, gaaf man! Onvergetelijk allemaal! Ik gun t je van harte! Enjoy every day! Ik denk aan je hiero!

    Veel liefs!

  • 17 November 2013 - 18:29

    AUSSIE DOUWE:

    goed bezig jonge!! Cairns is een leuke stad om te feesten !!! ene happy hour na de andere daar !
    bezoek ook eens de table lands, dat is maar een uurtje van cairns. mooie omgeving met veel watervallen en vulkanische meertjes. Enjoy mate!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Functie-ontwikkelaar bij Philips Consumer Lifestyle in Drachten

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 851
Totaal aantal bezoekers 49116

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 29 Januari 2014

Backpacken in Australië

24 Augustus 2010 - 15 Januari 2011

Studeren in Växjö

Landen bezocht: