Te land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Willem Maat - WaarBenJij.nu Te land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Willem Maat - WaarBenJij.nu

Te land, ter zee en in de lucht

Door: Willem Maat

Blijf op de hoogte en volg Willem

29 November 2013 | Australië, Airlie Beach

Afgelopen week was de meest spectaculaire tijd tot zo ver: skydiven, wildwatervaren, mountainbiken en zeilen. Geweldige ervaringen, die ik iedereen zou willen aanraden!

Vanuit partyplace Cairns kwam ik aan bij een zeer rustig en gemoedelijk hostel midden in de jungle van Mission Beach, dit was een flink contrast met Cairns. Maar binnen een paar uurtjes relaxen en babbelen met andere backpackers, was ik al vrij snel aangepast aan de kalme sfeer. Hier had ik even de tijd om terug te kijken naar de activiteiten die ik tot zo ver had ondernomen en om gezellig te socializen.

De volgende ochtend was het moment om eindelijk het gevoel te krijgen als een vogel: skydiven van meer dan 4 kilometer hoogte! De voorbereiding, de vlucht, de sprong en de landing waren allemaal zo geweldig! Ik voelde me helemaal op mijn gemak gedurende de gehele activiteit. De sprong en de vrije val van ongeveer een minuut ging extreem snel. Toen de parachute werd uitgevouwen, was het pure stilte om ons heen en een prachtig uitzicht over de oceaan en land; zo vrij en vrolijk als een vogel! De gehele skydive is gefilmd, van voorbereiding tot landing; zodat ik dit fantastische moment ook aan jullie kan laten zien!

Het was wel een beetje ironisch: het plaatsje Mission Beach is zo rustig en er is nagenoeg niets anders te doen dan uitrusten en socializen. Op twee activiteiten na: Skydiven en wildwatervaren. De tweede stond tevens op mijn lijstje voor de tweede dag in Mission Beach. Dit was een compleet dagvullend programma, met voldoende afwisseling tussen inspannen en ontspannen. Samen met 6 andere vrolijke gasten zat ik in een instabiel opblaasbootje en gingen we vol gas door het wilde rivierwater, bergafwaarts; langs grote rotsen en door sterke watervallen. We gingen vaak even kopje onder met ons bootje, waardoor we de helft van de tijd hebben gezwommen en de andere helft toch nog een beetje konden roeien. Dit was een geweldige ervaring, na zo'n dag kom je er achter hoe sterk water kan zijn.

Samen met drie meiden heb ik zondagochtend de bus gepakt richting Townsville, waar we via een veerpond richting Magnetic Island zijn gereisd. In twee dagen tijd hebben wij het eiland ontdekt, al dan niet lopend, zwemmend, fietsend, dan wel alle drie tegelijk. Samen met een Amerikaanse meid en Duitse jongen hebben we al deze activitieten ondernomen door het prachtige gebergte en langs de schitterende stranden. Na intensieve dagbestedingen konden we 's avonds lekker languit uitrusten aan het strand en bijpraten met veel backpakers die we in ons hostel tegen kwamen. Ons hostel had een prachtige locatie langs het grote water; in de ochtend konden we genieten van een schitterende zonsopgang.

Voor mij is het ' hop on, hop off' voor vele locaties langs de oostkust van Australie. Na twee dagen genieten in Magnetic Island, stapte ik weer op de boot en bus; richting Airlie Beach. Hier had ik een 3 daagse zeiltocht richtig Whitsundays Islands op het programma staan; dit was een wonderbaarlijke ervaring! We zaten op een grote catamaran zeilboot met een kleine 30 personen, te genieten van de mooie natuur om ons heen. Elke dag namen we een paar duiken in het Great Barrier Reef, tussen de vissen, koraal en schildpadden. En we zijn op een van de mooiste en schoonste stranden ter wereld geweest: Whitehaven Beach. Werkelijk zoals je een tropisch paradijs voor ogen hebt; puur wit strand, helder water en groen gebergde op de achtergrond. Adembenemend!

We waren met een geweldig leuke en gezellige groep mensen op het water. Nu we weer in Airlie Beach zijn aangekomen, gaan we nog even gezellig met een clubje barbecuen in het park. Morgenavond stap ik weer op de bus richting mijn volgende bestemming: in Rainbow Beach ga ik drie dagen lang naar Fraser Island, waar we met een 4x4 auto en wat camping materiaal het eiland gaan verkennen.

Ik heb het hier goed naar mijn zin. Bedankt voor alle leuke reacties. Groeten en dikke knuffel aan iedereen.

  • 29 November 2013 - 14:32

    Hait En Mem:

    Beste Willem

    It is net te geloven wat ast sto der allegear meimakkest , geniet der fan do bist der no.
    Wy leve mei dy mei ,en hjeare graag gau wer fan dy.

    Freonlike groeten fan Hait en Mem



  • 30 November 2013 - 02:34

    Matti Oenema:

    Hoi Willem!

    Wot in belevenissen!
    Awesome!!


    Groetsjes Matti

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Functie-ontwikkelaar bij Philips Consumer Lifestyle in Drachten

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 49114

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 29 Januari 2014

Backpacken in Australië

24 Augustus 2010 - 15 Januari 2011

Studeren in Växjö

Landen bezocht: