Groeten uit het zonnige Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Willem Maat - WaarBenJij.nu Groeten uit het zonnige Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Willem Maat - WaarBenJij.nu

Groeten uit het zonnige Perth

Door: Willem Maat

Blijf op de hoogte en volg Willem

05 November 2013 | Australië, Perth

Hier even een update uit het prachtige Zuid-West Australie. Na een vlucht van 20 uur, ben ik zaterdag avond aangekomen in Perth. David en Ingrid stonden me daar al op te wachten. Het was geweldig om ze weer te zien en nu eindelijk eens in Australie!
Zondag ochtend ben ik direct met David en Ingrid hun zoon Josh gaan zwemmen in de Indische Ocean; dit is 300 meter lopen van hun huis. Dus dan weet je wel hoe wij hier de dag beginnen en afsluiten.. Awesome! De ocean is zo schitterend om te beleven; de golven zijn overdag relatief klein, maar in de avond is een golfje van 2 meter hoog nog niets. Daar kan je niet tegen vechten, dat verlies je; want de onderstroom is zo sterk, dat het water jou de oceaan in trekt.
Zondag was een bijzondere familie dag. Samen met Ingrid ben ik naar Oom Jan en Tante Selma in het verzorgingstehuis geweest; ze maken het redelijk goed, maar ze krijgen ouderlijke gebreken. Het was heel bijzonder om ze weer te zien, na bijna 7 jaar. In de middag hadden we een gezellige en heerlijke barbecue met de kinderen en kleinkinderen van David en Ingrid.
Maandag heb ik een dagje in het centrum van Perth genoten. Even lekker de geinteresseerde toerist uitgehangen, tussen alle luxe gebouwen en prachtige natuurparken. Op de 33ste verdieping van een van de hoogste gebouwen van Perth had ik een prachtig uitzicht over de gehele stad. Ik mocht er helaas geen bakje koffie drinken en een paar foto's schieten, want mijn tenue met slippers, korte broek en een hempje viel niet onder de geaccepteerde dress code van dat luxe restaurant. Desalniettemin kreeg ik wel persoonlijke assistentie naar de uitgang. Wat waren die mensen toch vriendelijk. In de middag zat ik in Kings Park, een van werelds grootste nationale parken midden in een stad. Hier had ik tevens een prachtig uitzicht over de stad en omgeving.
Vandaag staat compleet Australie op zijn kop voor de Melbourne Race; dit is werelds meest favoriete paardenrace spel, waar veel dollars in de ronde vliegen. Daar moesten wij natuurlijk ook aan mee doen! Zo werd ik uitgenodigd voor een heerlijke lunch van David zijn werk, om dit spel dan samen met de familie en collega's te kijken. Met al mijn kennis op het gebied van paardensport, met een goed onderbuikgevoel, yin&yang, spitzenfingergefuhl en win-win, heb ik op het beste paard gewed. Na de race was ik de trotse winnaar, want mijn totale inzet werd ineens 260% meer waard. Ja ja, dus ik ging met een inzet van $10,- naar huis met maar liefst $26,-. Ik moet er voor zorgen dat ik dit bedrag op maak voordat ik weer terug kom naar Nederland, anders moet ik er ook nog belasting over betalen! Vanmiddag gaan Josh en ik weer even de golfjes opzoeken in het gemoedelijke oceaantje. Het is hier momenteel een 24 graden celcius met een heerlijk zonnetje en een lekker verkoelend briesje.

  • 05 November 2013 - 07:36

    AM10:

    Hee kanjer! Hoe gaat ie? Hoe ist met de jetlag? Super om te lezen dat je goed bent aangekomen en zo lekker geniet van en met jd familie. Heel bijzonder ze na 7 jaren weer te mogen zien, heel mooi! Geniet met volle teugen! Je hebt het verdiend en het is je zo gegund! Wij denken aan je hier in NL! Veel liefs en groeten!

  • 05 November 2013 - 07:50

    Gerda:

    He Willem, leuk om te lezen dat je al in Perth bent, doe de fam daar de groeten en ga heerlijk genieten. Gr vanuit een regenachtig Oldehove

  • 05 November 2013 - 17:23

    Marijke:

    Hye Willem mooi dat je een goede vlucht hebt gehad en dat het met de familie goed gaat. Ik ben net weer terug uit istanbul was ook echt fantastisch. Geniet van Australia het is echt een geweldig land. Groetjes aan de familie and no worries mate, just take it easy, enjoy!!!

  • 05 November 2013 - 19:28

    Jacob En Reinou:

    Hello Willem!! Leuk om je eerste verslag te lezen!! Gelukkig heb je een goede reis gehad! En fijn dat je het er nu al zo naar je zin hebt!! Een hele belevenis! Stiekum zijn we erg jaloers! Want het is hier koud en regenachtig! We kijken uit naar je volgende verhaal! Groeten daar en een dikke tut van Jacob en Reinou

  • 06 November 2013 - 00:53

    Kasia:

    Jongen, geweldig! Geniet ervan!

  • 06 November 2013 - 22:20

    Hait En Mem:

    Beste Willem

    Wy binne trots op dy ,dast sto dy der sa redde kinst.Wat hast sto der in gouden plakje by David en Ingrid
    En dan ek nog sokke dikke prizen winne,do komst der as ryk man wer wei.
    Genietsje der fan , en doch de hertelike groeten oan de hiele familie.

    Gr.Hait en Mem

  • 06 November 2013 - 22:29

    Thijs En Grietje.:

    Hey broer. Goed verhaal! Veel plezier daar en leuk dat je ons zo op de hoogte houdt!
    Groeten van ons

  • 08 November 2013 - 20:34

    Janny Fennema:

    Heey Willem.....

    Wat bezie jij veel landen, om jaloers op te zijn.... Geniet ervan nu je nog jong bent..heel veel plezier daar in australie.

    Groetjes Janny en Homme Fennema

  • 09 November 2013 - 10:36

    Folkert:

    geniet er van willem!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Functie-ontwikkelaar bij Philips Consumer Lifestyle in Drachten

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 685
Totaal aantal bezoekers 49118

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 29 Januari 2014

Backpacken in Australië

24 Augustus 2010 - 15 Januari 2011

Studeren in Växjö

Landen bezocht: